Sunday, January 29, 2012

CFP: APA 2013: Latin Translations in Late Antiquity and the Middle Ages



The Medieval Latin Studies Group invites proposals for papers on the translation of texts into Latin in the post-Classical period for a panel to be held at the annual meeting of theAmerican Philological Association in Seattle in January, 2013.
 
In recent years, the study of translation has emerged as a vital area of scholarly and critical inquiry across different disciplines. In our field, translation has come to be recognized not only as an important component of the study and reception of Latin literature, but also as an essential and continuing characteristic of Latin literature itself. For this panel we welcome submissions on translators from late antiquity or the medieval period and on any Latin text from this period that is a translation, whether broadly or narrowly defined. Both close analyses of translated texts (for example, a reading of the Latin translation of a Greek epigram that illuminates the translational technique of a particular author) and more theoretically-inclined explorations of ancient translators and of modes of translation (for example, the strategies of translation for non-elite audiences) are encouraged.
 
One-page abstracts of papers requiring no more than 20 minutes to deliver should be submitted by February 1, 2012, preferably via email attachment to bmulliga@haverford.edu or via surface mail to Bret Mulligan, Hall Building, Haverford College, Haverford, PA 19041. Abstracts will be judged anonymously. Membership in the Medieval Latin Studies Group is not required to submit an abstract.


For more information, please contact the panel organizer, Bret Mulligan, at bmulliga@haverford.edu

1 comment:

Anonymous said...

La Chine d hébergement ou les entreprises [url=http://sacshermespradapascher.blogspot.com]hermes pas cher[/url] chinoises de conception Network, not up to snuff all right Dior Sac Foremost 6322 Peau De Mouton Rose Clair/Or exemple,[url=http://sacshermespradapascher.blogspot.com]hermes sac[/url] font la réputation crédible aussi en sac d école tant que fournisseur chieftain de solutions web. Puisque les gens de gain en together with faire leurs courses ou en ligne et dinvestissement,[url=http://sacshermespradapascher.blogspot.com]http://sacshermespradapascher.blogspot.com[/url] Dior Sac Main 6322 Peau De Mouton Rouge/Or vous pouvez battre les grandes entreprises excellent atteindre un nouveau secteur de votre marché, si vos produits et ou Dior Sac First 6322 Peau De Mouton Rouge/Or services sont applicables. Depuis avoir un locale net vous goyard sac dire? Réenregistrement de présence est Dior Sac Pipe 6322 Rose Rouge/Bleu/Orange 24/7, la construction dune réputation crédible wouldn? T être que difficile à battre. Pourquoi? Parce que les clients aimeraient sentir que vous? Nouveau disponible, chaque fois quils ont besoin daide ou dinformation. View est-ce possible? Peu dexemples communs devrait sacs en bandoulière être FAQ? S (Foire Aux Questions) incorporé sur votre page ou peut-être,[url=http://sacshermespradapascher.blogspot.com]sac hermes[/url] ils peuvent interagir avec un représentant des ventes (ou directement à vous si vous? Re dune entreprise individuelle) sac lollipops solde à travers un forum, dans votre instal Dior Sac Out-and-out 6323 Lisse Abricot/Or web. Comme mentionné ci-dessus,[url=http://sacshermespradapascher.blogspot.com]pas cher hermes[/url] le site est communément sous-estimée en tant que compound à la construction dune réputation de crédibilité. Mais une fois que vous lessayez, vous trouverez ce que dautres fa?ons passionnantes que vous pouvez faire teem votre entreprise de se démarquer par rapport à vos concurrents. Un locale snare est un outil peu co?teux, dautant together with si vous? Nouveau faire face à une société de sous-traiter une explanation Web.